Утилізація відходів на невеликому острові без під’їзду транспорту може бути складною. Але в норвезькому Осло, Kommune Bymiljøetaten (муніципальне міське екологічне агентство) і SF Marina запропонували нове рішення для Грессхольмен-Рамбергойя, популярного природного заповідника, який знаходиться за декілька хвилин їзди на поромі від міста. Невеликий плавучий бетонний док містить три сміттєві контейнери Molok® Deep Collection™, які вивантажуються з води за допомогою крана, встановленого на робочому човні для збору сміття.
У проекті використовується плавучий бетонний понтон SF Marina 4 м Ш x 15 м Д SF1040. Завдяки високій адаптованості до широкого діапазону застосувань, їх можна модифікувати відповідно до потреб практично будь-якого проекту. Під час виробництва понтона Gressholmen-Rambergøya три отвори для контейнерів Molok були відлиті в конструкцію. Він був виготовлений на заводі SF Marina у Валлгамні, Швеція, відправлений до Осло, а потім доставлений на острів.
Використовуваний в основному як док-секція, SF1040 надзвичайно стабільний завдяки своїй великій масі та низькому центру ваги. У той час як плавуче сміттєзвалище Gressholmen-Rambergøya розташоване в захищеній бухті та прикріплене до морського дна за допомогою ланцюгів і якорів, понтони SF Marina розроблені таким чином, щоб витримувати ураганні погодні явища.
Як правило, 60% контейнера Molok об’ємом 5 м3, який використовується на землі, знаходиться під землею, але у випадку проекту SF Marina – під водою. Прохолодне середовище запобігає утворенню бактерій, що виробляють запах. Крім того, оскільки велика частина контейнера прихована, отвір ємності низький, і до нього можуть легко дістатися діти та люди в інвалідних візках. 6-метрова доріжка дозволяє легко підійти до причалу з берега та враховує помірні коливання припливів у цьому районі.
Кожна кришка контейнера Molok має багаторазовий внутрішній рукав, який утримує сміття. Кран піднімає кришку та вміст, перекидає його до човна, а робітник тягне за мотузку, яка відкриває дно, щоб висипати сміття. Завдяки великій місткості контейнерів потрібно на 80% менше спорожнення порівняно зі стандартними контейнерами для відходів.