У змаганні за декарбонізацію морської промисловості електричні двигуни, батареї та генератори займають центральне місце. Проте це дискретне паливо, яке прокладає собі шлях. Дуже універсальне паливо, якщо придивитися...

Паливо для човнів: повільний, стійкий і непомітний розвиток метанолу
Навіть окрім проблеми виробництва зеленого водню, палива з відновлюваних джерел енергії, зберігання, транспортування та розподіл цього палива створюють такі проблеми, що узагальнення здається малоймовірним. Легкозаймиста, вибухонебезпечна, транспортована рідина під високим тиском (700 бар) або в кріогенній формі (-253°C) водень далеко не ідеальне рішення...

Проте паливні елементи та двигуни внутрішнього згоряння, які використовують це паливо, розвиваються, незважаючи на ці кричущі недоліки.

Як би все було спрощено, якби логістика нового чистого та відновлюваного палива була легшою, наприклад зберігання при температурі та тиску навколишнього середовища?

Температура і тиск навколишнього середовища є саме двома характеристиками метанолу, палива, яке просто зберігається в резервуарах з нержавіючої сталі, типу яких уже використовуються на кораблях...

З енергетичною щільністю на 50% нижчою, ніж у палива преміум-класу, і на 60% нижчою, ніж у дизельного, чистого, з відсутніми викидами NOx і SOx (при спалюванні в чистому вигляді) і дуже низьким утворенням дрібних часток (PM), метанол має певні властивості. переваги.

Переваги, але також і недоліки, першим з яких є його виробництво на основі викопного метану. Виробництво екологічно чистого метанолу, біометанолу на основі біомаси, зеленого водню та відновлюваної енергії, з’являється і, безсумнівно, зможе задовольнити певні потреби. Електронний метанол здається ще більш перспективним, якщо врахувати, що біомасу можна замінити CO та CO2 з процесів уловлювання, метод виробництва, який, безсумнівно, є єдиним.

Тим не менш, метанол залишається придатним паливом для двох і навіть трьох основних морських застосувань на даний момент.
З’явилося нове покоління паливних елементів з прямим метанолом (DMFC), які пропонують продуктивність приблизно від 30 до 40% порівняно з 50% водневих паливних елементів.

Вражаюче зменшення об’ємів і ваги риформерів, цих пристроїв, здатних перетворювати метанол у водень, тепер дозволяє їх інтегрувати на суднах і дає змогу подолати делікатну потребу зберігати водень на борту.

Третім цікавим застосуванням метанолу є його використання в якості прямого палива в двигунах внутрішнього згоряння. Ця програма не в останню чергу цікава в тому сенсі, що двигуни внутрішнього згоряння обходяться без акумуляторів, які прагнуть до рідкоземельних елементів, і не додають навантаження на національні електромережі, які вже страждають.

Важковаговики морських двигунів, такі як Man або Wartsila, вже розробили двигуни ДВЗ, прототипи яких вже прийняті на озброєння. Таким чином, у 2022 році компанія Man оснастила голландське судно Crew Transvert Vessel, катамаран Hydrocat 48 від Windcat, двома двигунами Man D2862, які, здається, приносять повне задоволення. В Індії Tata Motors інвестує 400 мільйонів доларів США в завод з виробництва двигунів внутрішнього згоряння на метанолі, спільно з Man.

Чи стане метанол паливом для прогулянкових човнів майбутнього? Одне можна сказати напевно, воно є, і досвід множиться...

Автор Франсуа Мейєр Actunautique.com